Твърде много марки и бизнеси все още опитват безуспешни подходи в социалните медии. Те искат да бъдат навсякъде и разпространяват техните усилия твърде „плоско“.
Те също прилагат универсален подход. Дали маркетинг екипите използват вътрешни или външни маркетинг подходи, те създават кампании около един-единствен стил на комуникация и набор от формати и се очаква от тях да имат същите резултати между различните платформи. Особено за по-малките или нишови играчи – или някой с ограничен бюджет – има повече смисъл да се намалят платформите на една, да се научат нейните особености, и да стане експерт в отглеждането на своята аудитория база.
Причини, върху които си струва да се съсредоточим
В актуален доклад са изредени причините, поради които центрирани подходи имат повече смисъл, и целта е да бъдат проучени как да ги накараме да работят. Тук са ползите:
- Социалните медийни бюджети да станат по-лесно управляеми. Вашата организация вече няма да изтече с няколко долара с половинчат опит да „пребъде“, като имате възможността да публикувате навсякъде.
- Марки и предприятия ще получат по-автентичен глас. Трудно е да се разработи истинска, хуманизирана платформа. Вниманието към единна мрежа ще помогне марките да култивират по-убедителна личност.
- Станете по-ефективен. Много компании в социалните медии имат успех на една платформа, но все още отстъпват по редица критерии от другите. Защо да не се съсредоточат ресурси за това къде е Вашият интерес най-голям?
- Подобряване на шансовете си в спечелени медии и вирусен успех. Успехите се уповават на по-дълбоко разбиране на особеностите на социалната мрежа, и не отхвърлят всичко, за да видят какво ще се задържи и ще привлече вниманието.
- Разработване начин за избягване на социални медийни гафове. За съжаление през последните години, много от социалните медии страдат от липса на разбиране за това, което прави всяка мрежа.
- Потребителите са разработили мрежови специфични типажи. Те могат да забележат човек, който се преструва от километри.
- Креативна свобода. Това може да звучи контра-интуитивно, тъй като изборът да се съсредоточи енергията върху една платформа би бил отказване от други опции. Но фокусът всъщност открива възможности. Идеите идват по-лесно, след когато една основна платформа е избрана.
- Избягвайте стратегии, които се опитват да поберат кръгли колчета в квадратни дупки. Идеи за мнения и кампании трябва да бъдат управлявани от мисловен процес. А не от въпроса: “Каква е нашата медийна социална стратегия?”
- Вземайте по-добре решенията за набиране и договори. Ако една платформа е приоритет, търсенето на социални медийни таланти става по-ясна. Различни видове експерти са необходими за всяка мрежа.
- Накрая една платформа целенасочен подход дава възможност за по-ясно тестване и проследяване на резултатите. Ако една платформа на фокус не работи, другият акцент може да бъде виновен. Но данните ви ще бъдат по-чисти и приоритетите ще бъде по-лесно за пренареждане.
Разбира се, това не означава, че марките и фирмите не могат да установят присъствие между различните платформи, или ако те имат бюджет – да осигурят потребителски стратегии за всяка от основните платформи. Маркетолозите могат да си осигурят стъпала на алтернативните социални канали – и карат „публиката“ си да следва първичния канал. (Google+ е особено ефективен при второстепенна роля, тъй като профили и мнения се появяват заедно с резултатите от търсенето.)
Това са само някои от начините. След като дадена марка или бизнес създаде ангажимент към един социален медиен канал, възможностите започват да се отварят.